Jak zrozumieć narzędzia mobile marketingu?

Jak zrozumieć narzędzia mobile marketingu?

W rozwijającym się coraz szybciej nurcie marketingu, jakim jest mobile marketing, często spotykamy się z brakiem zrozumienia, tej stosunkowo nowej formy reklamy, nie tylko przez klientów, ale i często przez samych specjalistów do spraw marketingu. Tworzenie aplikacji mobilnych, zawierających lokowanie marki lub produktu, to jedna z najskuteczniejszych reklam w dzisiejszym świecie, jednak nie zawsze do końca, rozumiana jest jego efektywność.

Aplikacje mobilne są podstawą nowoczesnego podejścia do reklamy

Aplikacja mobilnaZ punktu widzenia marketingu, aplikacje mobilne, mogą zawierać kampanie sprzedażowe, jak i wizerunkowe. Jest to jak najbardziej poprawne myślenie, ale… tu specjaliści zaczynają przeliczać i wyceniać koszt, każdego użytkownika, w przeliczeniu na clicki, urządzenia, odsłony. Tak by wyszło jak najskuteczniej i najtaniej. I to jest błąd w planowaniu kampanii mobilnej. Dynamiczny Product Placement, a więc zamieszczanie marki, czy produktu w istniejących już aplikacjach mobilnych, nie przelicza się w ten sam sposób, jak rozliczane są kampanie bannerowe. Mobile marketing, to głownie kampania wizerunkowa, której nie da się przeliczyć tak, jak ma to miejsce w kampanii produktowej. Koszt może zdawać się horrendalnie wysoki, projektowanie aplikacji mobilnych to sztab specjalistów, dopiero po jej stworzeniu, możemy przeliczyć nasz koszt w przeliczeniu na jedno ściągnięcie aplikacji. Dodatkowo aplikacje mobilne charakteryzują się dosyć krótkim okresem popularności. Popularność aplikacji spada, już po około 2-3 tygodniach od momentu jej wypuszczenia. Jeżeli nie uzyska ona po tym czasie odpowiedniego wsparcia promocyjnego, w ogóle przestanie być pobierana.

W momencie decyzji czy zlecamy zaprojektowanie aplikacji, należy wziąć pod uwagę cenę za utrzymanie popularności aplikacji mobilnej. W tym momencie, przeliczając zwyczajowo koszt kampanii, może dojść do wniosku, że kampania mobilna, jest o wiele bardziej kosztowna niż kampania bannerowa. O ile same liczby mówią za siebie, a tyle trzeba wziąć też pod uwagę, jaką naprawdę wartość ma dla nas jedna odsłona w kampanii bannerowej, a na ile lojalnego użytkownika i przyszłego konsumenta, zdobędziemy poprzez Product Placement w aplikacji mobilnej.

Komentarze są wyłączone.