Jak zrozumieć narzędzia mobile marketingu?
- Jarosław Mirosław
- lip, 26, 2015
- Usługi
- Możliwość komentowania Jak zrozumieć narzędzia mobile marketingu? została wyłączona
W rozwijającym się coraz szybciej nurcie marketingu, jakim jest mobile marketing, często spotykamy się z brakiem zrozumienia, tej stosunkowo nowej formy reklamy, nie tylko przez klientów, ale i często przez samych specjalistów do spraw marketingu. Tworzenie aplikacji mobilnych, zawierających lokowanie marki lub produktu, to jedna z najskuteczniejszych reklam w dzisiejszym świecie, jednak nie zawsze do końca, rozumiana jest jego efektywność.
Aplikacje mobilne są podstawą nowoczesnego podejścia do reklamy
Z punktu widzenia marketingu, aplikacje mobilne, mogą zawierać kampanie sprzedażowe, jak i wizerunkowe. Jest to jak najbardziej poprawne myślenie, ale… tu specjaliści zaczynają przeliczać i wyceniać koszt, każdego użytkownika, w przeliczeniu na clicki, urządzenia, odsłony. Tak by wyszło jak najskuteczniej i najtaniej. I to jest błąd w planowaniu kampanii mobilnej. Dynamiczny Product Placement, a więc zamieszczanie marki, czy produktu w istniejących już aplikacjach mobilnych, nie przelicza się w ten sam sposób, jak rozliczane są kampanie bannerowe. Mobile marketing, to głownie kampania wizerunkowa, której nie da się przeliczyć tak, jak ma to miejsce w kampanii produktowej. Koszt może zdawać się horrendalnie wysoki, projektowanie aplikacji mobilnych to sztab specjalistów, dopiero po jej stworzeniu, możemy przeliczyć nasz koszt w przeliczeniu na jedno ściągnięcie aplikacji. Dodatkowo aplikacje mobilne charakteryzują się dosyć krótkim okresem popularności. Popularność aplikacji spada, już po około 2-3 tygodniach od momentu jej wypuszczenia. Jeżeli nie uzyska ona po tym czasie odpowiedniego wsparcia promocyjnego, w ogóle przestanie być pobierana.
W momencie decyzji czy zlecamy zaprojektowanie aplikacji, należy wziąć pod uwagę cenę za utrzymanie popularności aplikacji mobilnej. W tym momencie, przeliczając zwyczajowo koszt kampanii, może dojść do wniosku, że kampania mobilna, jest o wiele bardziej kosztowna niż kampania bannerowa. O ile same liczby mówią za siebie, a tyle trzeba wziąć też pod uwagę, jaką naprawdę wartość ma dla nas jedna odsłona w kampanii bannerowej, a na ile lojalnego użytkownika i przyszłego konsumenta, zdobędziemy poprzez Product Placement w aplikacji mobilnej.
Ostatnie wpisy
Kategorie
- Bez kategorii
- Budownictwo
- Budownictwo i Dom
- Dom / Ogród
- Dom i wnętrze
- Domowe zwierzaki
- Dzieci
- Edukacja
- Elektronika
- Finanse
- Fotografia
- Handel
- Handel i usługi
- Hobby i rozrywka
- Informatyka
- Inne usługi
- Medycyna
- Motoryzacja
- Nieruchomości
- Ochrona
- Odzież
- Ogród
- Ogród / Działka
- Poligrafia i marketing
- Posesja i dom
- Praca
- Prawo
- Przemysł i produkcja
- Przemysł i technika
- Reklama i marketing
- Restauracje / catering
- Rolnictwo i hodowla
- Rozrywka i gadżety
- Sport
- Sport / Rekreacja
- Społeczeństwo
- Technologia
- Transport
- Turystyka i wypoczynek
- Urządzenia / Maszyny
- Usługi
- Usługi i praca
- Wesele
- Wnętrza
- Wygląd i zdrowie
- Zdrowie / uroda
- Zdrowie i uroda