Kampanie na forach internetowych

Kampanie na forach internetowych

Fora internetowe są ważnym kanałem w procesie sprzedaży marek. Agencja social media to również fora. Często to znaczenie wzrasta, gdy konsument  przed dokonaniem zakupu aktywnie poszukuje w sieci informacji na temat rozważanych marek i produktów. Jest to tzw. efekt ROPO (Research Online Purchase Offline).

social mediaW ramach poszukiwań trafiają na serwisy internetowe marek, porównywarki cenowe i fora internetowe. Opinie tam zawarte mają wpływ na decyzję o zakupie.  Marki mogą pojawiać się na forach poprzez np. amplifying internetowy – komunikację na forach w relacji konsument – konsument. Innym typem komunikacji na forach jest eRzecznik. Tego typu kampanie polegają na jawnym i partnerskim reprezentowaniu marki na forach. Kolejna możliwość kontaktu to Online Ekspert, czyli forma oficjalnej komunikacji na forach poparta stałym monitoringiem Internetu.

Usługa ta działa poprzez etapy: pierwszy to zespół na bieżąco monitorujący fora, następnie lokalizowanie konsumentów pytających o produkty lub usługi danej marki lub jej konkurencji i rozważający dokonanie zakupu, w tym momencie online expert rozpoczyna oficjalną komunikację ze zlokalizowanymi konsumentami- odpowiada, kieruje na odpowiednie strony i zachęca. Zarówno eRzecznik jak i online expert oferują  zainteresowanym konsumentom fachową poradę. Istnieje jeszcze marketing szeptany, czyli sposób na przyciągnięcie uwagi konsumentów oraz mediów, poprzez wywołanie szumu(wygenerowanie pozytywnych opinii konsumentów) i interesującej debaty na temat elementu na rzecz którego prowadzone są działania. Marketing szeptany pojawia się głównie na forach tematycznych związanych z rodzajem produktu. Oczywiście agencja social media to nie tylko Facebook. Pod tym pojęciem kryją się również fora internetowe, blogi i inne serwisy społecznościowe np. NaszaKlasa. Działania prowadzone poprzez social media skutkują rosnącą liczbą lojalnych klientów firmy, wiarygodnym wizerunkiem, nienachalnie budowanym wizerunkiem. Zapewniają również szybki kontakt z odbiorcami(konkursy, akcje promocyjne i inne).

Źródło – http://www.mondaypr.pl

Komentarze są wyłączone.