Kampanie na forach internetowych
- Jarosław Mirosław
- czrw., 21, 2015
- Usługi
- Możliwość komentowania Kampanie na forach internetowych została wyłączona
Fora internetowe są ważnym kanałem w procesie sprzedaży marek. Agencja social media to również fora. Często to znaczenie wzrasta, gdy konsument przed dokonaniem zakupu aktywnie poszukuje w sieci informacji na temat rozważanych marek i produktów. Jest to tzw. efekt ROPO (Research Online Purchase Offline).
W ramach poszukiwań trafiają na serwisy internetowe marek, porównywarki cenowe i fora internetowe. Opinie tam zawarte mają wpływ na decyzję o zakupie. Marki mogą pojawiać się na forach poprzez np. amplifying internetowy – komunikację na forach w relacji konsument – konsument. Innym typem komunikacji na forach jest eRzecznik. Tego typu kampanie polegają na jawnym i partnerskim reprezentowaniu marki na forach. Kolejna możliwość kontaktu to Online Ekspert, czyli forma oficjalnej komunikacji na forach poparta stałym monitoringiem Internetu.
Usługa ta działa poprzez etapy: pierwszy to zespół na bieżąco monitorujący fora, następnie lokalizowanie konsumentów pytających o produkty lub usługi danej marki lub jej konkurencji i rozważający dokonanie zakupu, w tym momencie online expert rozpoczyna oficjalną komunikację ze zlokalizowanymi konsumentami- odpowiada, kieruje na odpowiednie strony i zachęca. Zarówno eRzecznik jak i online expert oferują zainteresowanym konsumentom fachową poradę. Istnieje jeszcze marketing szeptany, czyli sposób na przyciągnięcie uwagi konsumentów oraz mediów, poprzez wywołanie szumu(wygenerowanie pozytywnych opinii konsumentów) i interesującej debaty na temat elementu na rzecz którego prowadzone są działania. Marketing szeptany pojawia się głównie na forach tematycznych związanych z rodzajem produktu. Oczywiście agencja social media to nie tylko Facebook. Pod tym pojęciem kryją się również fora internetowe, blogi i inne serwisy społecznościowe np. NaszaKlasa. Działania prowadzone poprzez social media skutkują rosnącą liczbą lojalnych klientów firmy, wiarygodnym wizerunkiem, nienachalnie budowanym wizerunkiem. Zapewniają również szybki kontakt z odbiorcami(konkursy, akcje promocyjne i inne).
Źródło – http://www.mondaypr.pl
Ostatnie wpisy
Kategorie
- Bez kategorii
- Budownictwo
- Budownictwo i Dom
- Dom / Ogród
- Dom i wnętrze
- Domowe zwierzaki
- Dzieci
- Edukacja
- Elektronika
- Finanse
- Fotografia
- Handel
- Handel i usługi
- Hobby i rozrywka
- Informatyka
- Inne usługi
- Medycyna
- Motoryzacja
- Nieruchomości
- Ochrona
- Odzież
- Ogród
- Ogród / Działka
- Poligrafia i marketing
- Posesja i dom
- Praca
- Prawo
- Przemysł i produkcja
- Przemysł i technika
- Reklama i marketing
- Restauracje / catering
- Rolnictwo i hodowla
- Rozrywka i gadżety
- Sport
- Sport / Rekreacja
- Społeczeństwo
- Technologia
- Transport
- Turystyka i wypoczynek
- Urządzenia / Maszyny
- Usługi
- Usługi i praca
- Wesele
- Wnętrza
- Wygląd i zdrowie
- Zdrowie / uroda
- Zdrowie i uroda