Rodzaje pomp wspomagania w samochodach Fiat

Rodzaje pomp wspomagania w samochodach Fiat

 

W samochodach osobowych marki Fiat występują dwa główne rodzaje wspomagania kierownicy: hydrauliczny i elektrohydrauliczny. Różnią się one od siebie sposobem, w jaki zasilana jest pompa, która jest najważniejszym jego elementem. W przypadku awarii, zarówno jej objawy, jak i sposób postępowania jest różny w zależności od rodzaju urządzenia.

Zasilane pomp wspomagania w różnych układach

pompa wspomagania fiatW przypadku kiedy do czynienia mamy z układem hydraulicznym, pompa wspomagania Fiat, napędzana jest przez pasek, który zasila spalanie paliwa. W ten sposób układ ten, nieprzerwanie działa. Nawet jedna dziesiąta spalania, generowana może być przez system wspomagania hydraulicznego. Natomiast w systemach elektrohydraulicznych, jak na przykład w modelach Panda II, pompa rozpoczyna swoje działanie dzięki pracy silnika elektrycznego, do którego jest podłączona. Ten generuje energię tylko w momencie poruszania kierownicą, więc jej zużycie jest mniejsze. Objawami usterek w układach hydraulicznych są utrudnienia w poruszaniu kierownicą lub specyficzny dźwięk wydawany przez pompę. W systemach elektrohydraulicznych może się on dodatkowo objawiać skokami napięcia i przygasaniem świateł podczas skrętu. W układach zasilanych przez silnik spalinowy, w takich sytuacjach należy zregenerować pompę lub wymienić na nową. W tych, które napędza energia elektryczna, może się okazać, że trzeba będzie wymienić cały silnik wspomagający.

W nowszych modelach Fiata często stosuje się elektryczne wspomaganie kierownicy, w którym pompa zasilana jest dzięki niewielkiemu silnikowi. Jest to o wiele bardziej oszczędny sposób napędzania systemu niż z silnika spalinowego. Nastręcza on jednak trudności w przypadku konieczności naprawy, gdyż koniecznością może się okazać wymiana całej instalacji.

 

Komentarze są wyłączone.